Top 7 skutecznych strategii marketingowych dla dermatologów

Top 7 skutecznych strategii marketingowych dla dermatologów

Zastanawiasz się, jakie będą najskuteczniejsze strategie marketingowe dla dermatologa? Przeczytaj więc, jak w siedmiu prostych krokach sprawić, by Twój gabinet pękał w szwach.

Kto z nas nie chciałby wyglądać pięknie i młodo mimo upływającego czasu? Wydajemy krocie na kosmetyki z najdalszych zakątków świata. Regularnie odwiedzamy uzdrowiska i salony spa. Chętnie testujemy proponowane przez kosmetologów zabiegi i terapie.Moda na zdrową (czyli piękną) skórę trwa w najlepsze, więc nic dziwnego, że i dermatolodzy czerpią z niej pełnymi garściami. A mogliby czerpać jeszcze więcej i każdego dnia pomagać jeszcze większej liczbie osób z ich skórnymi dolegliwościami!

Niestety nie jesteśmy w stanie pomóc ci w gabinecie, ale za to wiemy, jak za pomocą siedmiu prostych strategii marketingowych dermatolog może znacząco zwiększyć zainteresowanie swoją praktyką lekarską.

Gabinety dermatologiczne a marketing: sprawdzone strategie

1. Strona internetowa to podstawa

Sekretem sukcesu nie jest posiadanie jakiejkolwiek witryny. Jedynie dobre strony internetowe powodują, że przypadkowy,błąkający się po zakamarkach sieci użytkownikzostaje pacjentem. Dobra strona internetowa to nie tylko wizytówka oferty gabinetu.

Dziś standardem są m.in. e-zapisy na wizytę, panel pacjenta umożliwiającypodgląd przebiegu leczenia, konsultacje online itd. O dostosowaniu strony pod wymogi urządzeń mobilnych i silniki wyszukiwarek internetowych nawet nie wspominamy… Droga na skróty prowadzi donikąd –jedynie profesjonalnie przygotowana strona internetowa gwarantuje sukces jakiejkolwiek (!) strategii marketingowej dla dermatologów.

Każda dodatkowa godzina (i złotówka) poświęcone na dopieszczenie witryny sprawiają, że z czasem do drzwi twojego gabinetu będzie pukać coraz więcej pacjentów. Podsumowując: drogi dermatologu, marketing bez dobrej strony internetowej po prostu nie istnieje.

2. Daj się wyszukać

Wpisałaś/wpisałeś w okno wyszukiwarki hasło „gabinety dermatologiczne marketing” i znalazłeś się na naszej stronie… W dodatku odpowiadającej dokładnie twojemu zapytaniu! Magia? Nie, to po prostu efekt prawidłowej optymalizacji strony pod silnik wyszukiwarki.

Dobrze zoptymalizowana witryna pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania, co ma bezpośrednie przełożenie na zwiększenie wizyt na tejże stronie www. Co ważniejsze, będą to wizyty osób potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z porady dermatologicznej.

Podobnie jak ty wpisujesz w Google zapytanie „dermatolog marketing”, by poznać sprawdzone strategie marketingowe dla dermatologów, tak twoi przyszli pacjenci będą szukać okolicznych, sprawdzonych specjalistów od zdrowej skóry.

3. Podziel się wiedzą na blogu

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie pacjentów do gabinetu lekarskiego jest udowodnienie im, że mają do czynienia z ekspertem. Dla gabinetów dermatologicznych marketing treści (content marketing) jest po prostu niezastąpiony. Nie uwierzysz, jak wiele osób łaknie głosu profesjonalisty w zalewie mitów, półprawd i sprzecznych porad, jakie można znaleźć w sieci na tematy szeroko rozumianej pielęgnacji i zdrowia skóry.

Możesz z łatwością na łamach bloga zaspokoić ich głód wiedzy, jednocześnie potwierdzając swoje kompetencje eksperta ds. pięknej skóry. Nie wiesz jak się za to zabrać? Na początku po prostu opisz np. proces powstawania zmarszczek wraz ze sprawdzonymi pomysłami, jak dłużej się przed nimi uchronić. Niech jednym z nich będą terapie oferowane w twoim gabinecie. Dla dermatologa marketing treści jest zupełnie naturalny.

Z całą pewnością znajdziesz w codziennej praktyce mnóstwo inspiracji do tworzenia wartościowej treści, choćby poradnikowej. Dodatkowo często aktualizowany blog w organiczny sposób zwiększa atrakcyjność witryny dla wyszukiwarki. Ma to realne przełożenie na pozycje, jakie osiąga twoja strona w wynikach wyszukiwania. Jest to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych, jakie dermatolog może wykorzystać w ramach pozycjonowania strony w wyszukiwarce.

4. Nie bój się mediów społecznościowych

Media społecznościowe są szalenie skuteczne w przyciąganiu nowych pacjentów do gabinetów lekarskich. Nie wierzysz? W takim razie koniecznie przyjrzyj się działalności Nicole Sochacki-Wójcickiej, która na Instagramie — jako mamaginekolog — skutecznie edukuje Polki na temat ich zdrowia intymnego. Kilkunastu innych lekarzy już poszło w jej ślady, budując wizerunek empatycznego i nowoczesnego praktyka medycyny.

Dla pana lub pani dermatolog marketing społecznościowy również się sprawdzi. Dziel się ze swoimi obserwatorami sekretami zdrowej i pięknej skóry, a przyjdzie dzień, gdy zapukają do twojego gabinetu z prośbą o indywidualne konsultację.

5. Poproś o referencje

Osobiste polecenia mają ogromną siłę rażenia. To naprawdę jedna z najlepszych strategii marketingowych dla dermatologów czy lekarzy w ogóle. Dobra opinia potrafi zamienić gabinet w zupełnie oblegany; zła zaś może sprawić, że będzie świecił pustkami przez wiele miesięcy. Z pewnością cieszy cię pełen wdzięczności uśmiech pacjenta, ale to szczera rekomendacja przyprowadzi do gabinetu jego rodzinę, przyjaciół oraz współpracowników. Z pieczołowitością dbaj o swoje referencje i zdobywaj je z równą pokorą jak pierwsze doświadczenia zawodowe w trakcie stażu. Dodatkowo to praktycznie bezkosztowy dla gabinetów dermatologicznych marketing. Stworzenie zweryfikowanego konta na portalach typu znanylekarz.pl czy prostej wizytówki w Google Moja Firma zajmie ci raptem kilka godzin. Bez obecności w tych mediach, drogi dermatologu, marketing rekomendacji nie istnieje.

6. Zbuduj bazę pacjentów

W trudzie pozyskiwania nowych pacjentów nie zapomnij o kontakcie z obecnymi. Budowanie bazy pacjentów jest zajęciem nie mniej ważnym od sterylizacji narzędzi pracy w twoim gabinecie.

Ten trud zostanie wielokrotnie wynagrodzony, ponieważ dla dermatologa marketing bezpośredni jestszalenie skuteczny.

Kto będzie najbardziej zainteresowany nowatorskimi terapiami jak nie osoby, które w przeszłości z twoją pomocą zmagały się z ową przypadłością? A może twoi nastoletni pacjenci (lub ich rodzice) chętnie poznają najnowsze trendy w dziedzinie leczenia trądziku, które opisujesz na swoim blogu?

Aktualizowana na bieżąco baza pacjentów to prawdziwy skarb. Za pomocą SMS-ów oraz newslettera nie tylko szybko podzielisz się zmianami w ofercie, nowym poradnikiem na blogu, ale także ogłosisz aktualne promocje, nie uszczuplając przy tym budżetu reklamowego.

7. Planuj działania z ekspertami

Dermatologu, marketing internetowy daje wspaniałe możliwości promowania prywatnej praktyki lekarskiej. Łatwo się jednak w nich pogubić, zwłaszcza jeśli na co dzień masz dużo ważniejsze zadanie do wykonania. W końcu czym powinny zajmować się gabinety dermatologiczne: marketingiem czy skórą?!

Zamiast tracić czas na nieefektywne strategie marketingowe,dermatologpowinien zająć się tym, na czym zna się najlepiej –walką o zdrową skórę pacjenta. My za to chętnie pomożemy ci zaplanować najskuteczniejszy dla gabinetów dermatologicznych marketing internetowy.

Potrzebujesz dotrzeć do nowych pacjentów? Chceszzachęcić czytelników bloga do skorzystania z nowej serii zabiegów? A może po prostu pragniesz, by wszyscy wiedzieli, jak trafić do gabinetu najlepszego dermatologa w mieście?

Z przyjemnością przygotujemy skrojone pod potrzeby dermatologów strategie marketingowe. Zaufaj nam, a nim się obejrzysz, będziesz miał wypełniony grafik na długie miesiące naprzód.